11. des. 2016

Brune Pinner

Nå er vel mange av dere straks ferdige med julebaksten? Jeg hang litt etter i år.Men begynner dra seg til nå.
Et av kakeslagene jeg har i boks er brune pinner.
Deler oppskriften med dere her:

200 g brunt sukker
200 farin
400 g meierismør
2 egg(eggeplommene)
2 ss sirup (mørk)
2 ts kanel 
1 ts natron
11-12 dl hvetemel

Strø: Eggevite, hakkede mandler og perlesukker

Visp/rør sammen mykt smør og sukker
Tilsette en og en eggeplomme og bland godt inn.
Deretter blander du inn resten av ingrediensene

Strø litt hvetemel på bakebordet og del deigen i 4-5 deler.
Rull til pølser som passer bredden på stekeplata.

Trykk de flate med en REN håndflate.
Pensle med egghvite og strø på mandler og perlesukker

Stek på 175 grader i ca 10-12 minutter

La de hvile litt, 1-2 min, før du skjærer det på skrå, og så brede pinner du ønsker.
La de avkjøle helt på rist før du legger de i kakeboksen.
Fant en oppskrift på aperitif.no som opprinnelig var AnneBrith Davidsen sin, men justerte litt etter smak og hva jeg hadde for hånd.

Og så det viktigste: Det er LOV å smake før jul ;)



Jge doblet porsjonen og fikk ganske mange som dere ser 
Nyt førjulstiden.Klem fra meg


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)